Dagens bästa / sämsta

Tänkte börja redovisa dagens bästa och sämsta trades framöver.

Bästa:
KAHL gav en dålig rapport i morse så jag hade den på min bevakningslista.
Efter ett relativt stort gap så fanns det en viss beslutsångest i aktien och den köptes upp.
Vid 60 började köparna sugas upp, detta pris var också en pivot från från några dagar sedan vilket gav lite extra edge.
Jag gick kort 59,75 som visade sig vara dagens näst högsta pris.
Fick ut en del av traden på dagens lägsta dessutom. Har nog aldrig hänt att jag tradat en aktie från dagens topp till dagens botten förut.
Hade hoppats på mer av denna trade, men den blev ändå ok pga av att spreaden är 25 öre i KAHL.
Väldigt seeeg trade dock.



Sämsta:

Såg ett flöde som kom in runt 143,30 och var intresserad av ABB i det området.
Hade ögon på en annan trade jag var i och missade när den bröt från den senaste lilla rangen på 143,60 i samband med att omxs30 drog upp.
Väntade ett tag och fick för mig att det fanns styrka kvar när den tog ut 144, men blev lurad (två gånger dessutom).
Om jag skulle följt mina regler ordentligt hade jag väntat med entry tills bid hållit ovanför dagens största volymområde på 144,10.
Men men, höll det tight då det kändes som köparna försvann från boken vilket var korrekt då vi aldrig såg högre priser under dagen.


Kommentarer
Postat av: Gustav

Summa summarum låter det som en klart godkänd dag (lite beroende på hur resten av dina affärer såg ut).

En god vinst och en förlust som du lyckades hålla kort och inte luras med för långt i. För övrigt ett bra inlägg som du gärna får fortsätta med!

2010-09-28 @ 18:06:18
Postat av: fiki

Intressant blogg. Vilken timeframe visar diagrammen? Tycker likviditeten är så låg i Stockholm att allt under 15 min ser ut som en 1-tk chart i jämförelse med exempelvis ES. Har svårt att se meningsfulla mönster.

2010-09-28 @ 18:54:24
Postat av: Dullet

Verkligen bra info, precis vad jag vill veta när jag kommer hem - hur har dagen varit för min hemmaman?

Nu behöver jag bara läsa bloggen ;)

Kör hårt! Nuss

2010-09-28 @ 20:24:51
URL: http://dullet.wordpress.com
Postat av: John

Gustav. det var en ok dag.



Fiki.

I övesta bilden har jag ett 20 min candle, samt tick linechart till höger och under.

Håller med om att vissa aktier kan se hopplösa ut i chartet, vill jag trada dessa lågvolymaktier så använder jag mig i stället mer av linecharts i stället för candlesticks som det kan vara riktigt svårt att se mönster i som du säger.

Har alltid enbart använt mig av candles tills jag började trada aktier, då blev linecharts det primära eftersom det kan störa mönsterbilden i candlechartsen när spreaden tex blir större ibland och du får små irriterande gaps i candlechartet.



Sedan så är i slutändan ändå orderflödet det viktigaste.

2010-09-28 @ 21:18:37
URL: http://bullbear.blogg.se/
Postat av: Andreas

Tjena, Jag känner mig intresserad av trading och vill gärna lära mig mer. Vad anser du vara ett bra startkapital? Hur kan jag lättast lära mig grunderna för trading? Jag har nyligen tagit studenten och läste kursen aktiekunskap på gymnasiet men känner ändå att jag inte hänger med i språket och termerna. Vart är det bäst att starta ett konto för en nybörjare och hur kommer man lättast igång med sin trading?

2010-09-29 @ 14:27:19
Postat av: BD

fiki,



jag tror det finns plats åt dig att handla terminen i sverige så länge du inte kör mer än några tusen kontrakt?

2010-09-29 @ 17:47:04
Postat av: John

Hej Andreas.

Är några killar som har frågat i stort sett samma sak.

Läs frågeinläggen, eller varför inte alla inlägg i denna blogg.

Lär även svaren på frågorna i detta inlägg:

http://bullbear.blogg.se/2010/september/gar-ens-fore-i-kon.html

Du har antagligen en lång väg att gå, så det är bara att sätta igång.

2010-09-29 @ 18:26:29
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0