The Weekend Trader


Ännu en vecka har passerat.

Det känns som att jag har fått massor gjort, utan att ha fått nått gjort, hmm.

Jag kan tänka mig att jag känner så pga av att jag har i veckan förbättrat en hel del detaljer med min trading, men det genererar fortfarande inte någon direkt inkomst.
Jag tror dock att gör jag saker rätt och fortsätter att vara disciplinerad i vad jag gör, så kommer den lilla detaljen inom kort att uppenbara sig iom att jag samtidigt kommer att öka min size framöver.

Vad har gått bra:
  • Jag har börjat sätta mina morgonrutiner bättre genom att skala ner informationsintaget till det jag anser är det viktigaste.
  • Jag har blivit bättre kompis med The Online trader och fått ordning på en mer strukturerad lista jag kan använda framför allt under morgonen.
  • Jag har gjort om färgsättningen i min tradinglayout att likna vad jag tidigare är van vid. Har bara använt den nya layouten i en dag, men känner mig redan mycket mer hemma samt att jag tycker att jag ser priser, nivåer och mönster tydligare.
  • Jag blir bättre på att multitaska flera aktier. Hade vid tillfällen både två och tre positioner på samtidigt i veckan vilket funkade ok, finns mycket att arbeta på här dock.
  • Jag har börjat bygga en playbook (ett word.doc där jag klipper in charts, observationer, tankar, ideer mm för att kunna titta tillbaka på scenarion och setups som funkar bra och mindre bra).
  • Jag ligger fortfarande i fas med planen att i början inte förlora några pengar.

Vad har gått mindre bra:
  • Jag verkar fortfarande inte fatta hur fint vissa aktier ibland rör sig när de drar iväg och tar mina vinster för snabbt.
  • Tar ofta av vinst utan direkt anledning. Dvs jag är lite för rädd att ge tillbaka en eventuell vinst, jag måste med andra ord lita lite mer på min egen trading och hålla mig till min ursprungliga exitplan.
  • Jag börs oftare lämna kvar en del av min position och traila traden för att kunna klämma ut maximalt av en trade.
  • Jag tar för låg risk; Det är dax att börja kliva upp ett par snäpp i volym nu så att inte courtaget äter upp de små vinster som nu produceras.
  • Jag måste också bli mer aggressiv på mina entrys, måste attackera när jag ser det jag letar efter hända.

Känner mig laddad inför en ny vecka.

Mvh
/ John

Kommentarer
Postat av: Andreas

Lyckas du med detta och kommer kunna leva på det inom några månader är du värd all beröm..

2010-09-19 @ 20:11:46
Postat av: John

Hoppas på det Andreas, men med trading finns det inget som kallas för säkerhet.

2010-09-19 @ 21:58:17
URL: http://bullbear.blogg.se/
Postat av: pontus

är det the online trade som man ska köra på?

2010-10-09 @ 16:51:19
Postat av: John

Pontus.

Jag och många andra heltidstraders (de flesta) här i sverige använder det.

Det är egentligen synd då det är ett rätt dåligt program, men får funka tills vidare.



/ John

2010-10-09 @ 16:58:46
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0