Tradingpsykologi

Jag tror många underskattar psykologins betoning gällande trading.
Vi kommer återkomma till tradingpsykologi i flera inlägg.

Dr Brett Steenbarger är en ikon inom tradingvärlden och många traders har nästan religöst under många år följt Bretts blogg Traderfeed.

Numera arbetar Brett för en hedgefond och bloggar inte aktivt längre, men han har lämnat sin blogg öppen att exploateras av traders världen över.

Ett tips är att vandra runt lite på hans blogg, det finns enormt mycket bra material att hämta där.

Brett har också skrivit en hel del böcker i ämnet tradingpsykologi.

Jag har bara en av dem, The Daily Trading Coach som är hans senaste. Jag har dock inte hunnit sätta tänderna i den än, men den har fått bra reviews.
En annan bra tradingpsykologibok som numera nog kan betraktas som klassiker är Trading in the Zone av Mark Douglas.




Det finns många lovord till båda böckerna ute på marknaden.

Mvh
/John

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra blogg. Kul att följa hur det går för dig. Fortsätt att lägga upp tips på böcker och bloggar om trading.

2010-09-16 @ 21:32:58
Postat av: John

Kul att du uppskattar bloggen.



Mvh

/ J

2010-09-16 @ 21:54:43
URL: http://bullbear.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med, riktigt bra blogg intresant med boktips, och intervjuer.. Ser fram emot att få läsa trading resultat! lycka till

2010-09-17 @ 07:12:24
Postat av: John

Tack

Jag överväger fortfarande hur mycket jag kommer skriva om tradingresultat, men det kommer nog vara en del av bloggen i framtiden.

Känns lite tidigt att dela det frekvent nu då jag experementerar mycket i början, så resultatet är en jojo.

Börjar dock hitta lite rutiner och sätt som jag tror passar mig i aktiemarknaden.



2010-09-17 @ 10:53:58
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0