One Good Trade!

I morse satt jag och tittade på Volvo.

Jag såg ett försök till att knäcka rangen som bildades mellan 89,05 och 89,25.
Vid 89 kom aggressiva köpare in och överaskade säljarna genom att  snabbt trycka upp aktien direkt upp till toppen av den senaste rangen.
Det köptes fortfarande agressivt på offret och jag gick lång.

Vid toppen av rangen blev det krig och jag tog ut halva min position på 89,30 och la genast in ytterligare 1/4 dels position som profittarget på 89,40 där mitt första target bör ha varit som även är en nivå för en setup att gå kort som vi kallar för last trapped från senaste brytet från senaste pivoten.

Vi snuddade vid 89,45 när MSI dök upp som säljare och med kraft tryckte oss direkt tillbaka till botten av rangen vid 89,05.
Jag väntade en sekund för att se om MSI var klara, men de dök upp igen och sålde på bid, och jag tog omedelbart av min sista 4e dels positon.

En värdelös ca +-0 affär kan tyckas, men varför tycker jag att detta var en bra trade??

Jo, för att jag följde mina regler och var snabbt ut när mitt scenario för traden hastigt ändrades.
Nu drog förvisso Volvo efter MSIs utförsäljning upp igen och aktien noterade senare  89,75, men det är inget jag bryr mig om.

Jag sitter aldrig kvar med en förlust och hoppas.
Jag tradar det jag ser- inte vad jag tror.

"Live to trade another day/trade"

Grönt för entry, rött för exit
Mvh
/ John

Kommentarer
Postat av: David - Rik på akter

Mer sån vettig illustrativ läsning för oss nybörjare gillas skarpt!

2010-09-04 @ 11:13:28
URL: http://rikpaaktier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0