Dagens bästa / sämsta

Bästa och sämsta på samma chart i dag.

Sämsta:
Tittade på HM i öppningen och såg att den gapade upp för att direkt säljas av. Jag väntade efter bevis i orderflödet för att ta en trade.
Vi bottnade på 242 och såg att det fanns ett bra köptryck på den nivån. Samtidigt sänkte säljarna priset och utmanade 242.
Plötsligt la någon upp ett stort offer på 242,20 och priset bollade mellan 242 och 242,20. Nu var det bara ett se vem som skulle gå vinnande ur striden.
Säljarna fortsate att pusha 242 och när det knappt var något kvar på nivån klev jag in och hjälpte till att ta ut 242.
Jag var kort, men gillade inte vad jag såg i orderflödet och tog relativt snabbt ut 2/3 av min position strax under min entry.
Därefter försvann i stort sett offersidan och jag fastnade kort, försökte ta mig ut på några nivåer utan att lyckas och fick ta mig ut en krona upp, ok förlust pga av att jag tog ut det mesta med en liten vinst.

Bästa:
Fick revange på första traden redan efter några minuter.
243,80 var en nivå från i går tror jag. Vi hade problem att ta oss igenom där uppe och jag letade efter en anledning att gå kort.
Den anledningen fick jag när jag såg att någon höll offret med dold volym på 243,60, och jag gick omedelbart kort på 243,50.
Sen blev det krig runt 243,20 och jag tog ut halva med slutligt target på 242,50 som var precis ovanför dagens största volymnivå/öppningen samt där brytet mot uppsidan tog fart i morse.
Tittade på att gå lång i den regionen, men tyvär fegade ur.

Resten av dagen gick fram och tillbaka.
Slutade på minus i dag.
Börjar närma mig en +-0 vecka och behöver skärpa till mig i morgon.

/ John

Kommentarer
Postat av: johher

Kul ny feature på bloggen med bästa/sämsta - keep it up!

2010-10-01 @ 05:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0