Trading Podcasts

För er som vill utnyttja er tid för att bli bättre traders maximalt så kan ni ladda hem tradingpodcasts till Er MP3 spelare.

Det finns en del tradingrelaterade podcasts om man söker i iTunes, men det verkar som att det inte ska vara några problem att tanka ner dessa till vilken MP3 spelare som helst från utgivarens hemsidor eller andra podcastarkiv mm.

The Mind of a Trader:
Jag lyssnade en hel del på denna förut när jag gick till jobbet, tycker flera inlägg är inspirerande.

Ari Kiev: Mastering Trading Stress:
Ari är en legend. Har inte påbörjat denna än. 

The Genius Trader:
Har bara lyssnat på ett avsnitt än så länge.

Traderinteviews:
Har många bra intervjuer.
Ett tips är att se om den intervjuade har en blogg då man ofta kan lyssna på intervjun gratis där.

The Electronic Trader
Har inte testat än.

Trend Following Trading, Turtletrader:
Har inte testat än, men verkar ha rätt många podcasts.
Använder ni inte iTunes så kan ni på iTuneslänkarna klicka er vidare till respektives hemsida.

The Algorithmic Trading Podcast:
Ser fram emot att hugga öronen i denna.


Fler Trading Podcasts:
Mvh
/ John


Kommentarer
Postat av: Benny Fox

Detta är MYCKET uppskattat! Jag började titta in här förra veckan (via daytraderns dagbok) och jag tycker bloggen har på denna korta tid ace:at när det kommer till att täcka mina behov. Tack och fortsätt såhär!

2010-10-04 @ 15:43:32
Postat av: John

Benny Fox.

Välkommen. Kul att du uppskattar bloggen.

Vi hörs.

Mvh

/ J

2010-10-04 @ 17:30:14
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0