The Weekend Trader

TWT ersätter konceptet med veckoslutsuppdateringar, och får bla innehålla reflektioner från föregående vecka mm.


Det har hänt en del positiva saker i veckan.
  • Jag hart fått bättre struktur på min morgonrutin.
  • Jag har ändrat min arbetsyta till en layout som känns mer effektiv, tänkte återkomma till det i början på kommande vecka.
  • Jag har lagt till avslutsticken till mitt vapeförråd, och känner att jag redan dragit stor nytta av den.
  • Jag har lagt till en extra skärm som frigör mer yta till att kunna bevaka fler aktier.
  • Jag arbetar på att försöka öka min size i mina trades (ligger dock fortfarande på ca 50-150 kr i risk per tick, ibland tom mindre), så jag har en bit till att gå för att detta ska funka som jag vill.
Anders med Monkey Business har gett en del draghjälp till bloggen i veckan vilket är väldigt kul, speciellt eftersom jag själv följt Anders blogg sedan start och att han på många sätt är en tradingförebild för mig.
Tradingportalen hörde av sig angående att publicera min artikel "Vill du bli en Daytrader". Kul att få möjligheten att bredda mina tankar och ideér till en större publik.
Dessa händelser har resulterat till att bloggen under två gånger i veckan slagit nytt besöksrekord.
Jag har också under de senaste veckorna fått hjälp med några smådetaljer från en annan framgångsrik trader, tack BD.
Jag har även under veckan börjat "samarbeta" över Skype med en duktig trader från en annan del av Sverige. Jag är väldigt glad över denna möjlighet och hoppas att detta kan ta vår trading till en ny dimension.


Kommande vecka:
  • Forsätta mig lära mer om hur jag ska använda avslutsticken på bästa sätt.
  • Funderar på att lägga till möjligheten att trada Omxs30 terminen i TOT för att ibland haka på momentummooves i den.
  • Utveckla samarbetet över Skype.
  • Försöka pusha större size, samt adda på när jag känner att jag hittat en bra entry.
  • Rida mina vinsttrades längre för att förbättra mitt risk/reward förhållande.
Resultatmässigt så var det upp och ner i veckan. Jag hade både min största plusdag och största minusdag i veckan. Detta berättar iaf att jag arbetar på att öka min riskprofil, vilket jag tycker är positivt. Så man kan säga att jag gått från att trada om lunchpengar till att trada om middagspengar :). Har fortfarande en bit att gå som sagt!
Låg ungefär +-0 efter en dålig torsdag, och räddade veckan från röda siffror med en ok fredag.


Ses i marknaden i morgon. Ska göra mitt bästa för att trada över Era pengar till mitt konto ;)

/ John


Kommentarer
Postat av: J

Riktigt kul John!



Bra att du gasar på och är positiv och ser realistiskt på tradingen, det är ett jobb med möjligheter som inte finns på löpande bandet.



Följer dig i utvecklingen och tycker det är spännande!



J

2010-10-04 @ 00:03:19
Postat av: John

Tjena Johan.

Kul att du följer bloggen.

Vi hörs

/ J

2010-10-04 @ 09:42:40
URL: http://bullbear.blogg.se/
Postat av: J. Skogman

Så du tycker verkligen man behöver ha en avslutsticker för marknaden uppe? *OBS!! IRONI!!*

HAHA

2010-10-04 @ 09:57:36
Postat av: John

J.Skogman.

Jag förstår inte riktigt åt vilket håll din ironi är vinklad, för eller emot avslutstickern?



/ J

2010-10-04 @ 10:29:16
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0