Dagens bästa / sämsta

Handlat 5 papper i dag, alla med vinst.

Bästa:
Africa lanserades i går på börsen och lockade till sig en hel del volym och volatilitet, denna aktie var därför intressant att titta på i dag.
Vi öppnade starkt och knäckte gårdagens recistance kant.
Jag avvaktade för att se vad som gick igenom på 11,95 för att försäkra mig om att nivån såg ut att hålla.
11,95 testades utan att gå tillbaka och jag gick lång på 12.
Tyckte orderdjupet såg rörigt ut och jag var lite onödigt nervös i traden. tog ut det mesta rätt fort då vi hade nästa recistance nivå några tick upp på 12,15.
När vi knäckte 12,15 kastade jag mig in igen och fick en liten till skjuts upp innan den kom ner igen.




Sämsta:
Denna får hamna på sämstalistan pga av att jag hoppade ut för tidigt.
HQ var även den stark i öppningen och jag la mig på bid på 10,10 några tick under priceaction då jag sett en klump som just flyttats upp till bid på 10,05.
I samband med att jag blev fylld visade det sig att klumpen var fake (som vanligt) och aktien började fladdra runt. Som ni ser tog jag ut mig alldeles för tidigt, måste skärpa till mig på denna detalj och behålla iaf lite grann, eller framför allt hålla min initiella size lite längre.
Sista exit på 10,50 när aktien tog en paus och jag tyckte att den lika gärna kunde falla tillbaka.
Har inte riktigt vant mig vid att trada mindre likvida aktier än och bli lätt skrämd när både bid och offer förvinner ibland. 



Trevlig helg.
/ John

Kommentarer
Postat av: Martin

Vill först och främst tacka för en underbar blogg. Mycket intressant att läsa.



Var för size brukar du gå in med i en trade? Med de små procentuella uppgångar du handlar på antar jag att du måste ta en hyffsat stor position för att täcka courtage.



Det är mitt stora problem när jag gör mina swing trades, jag måste plocka fånga 2-3% för att få några kronor över efter courtaget är draget.



Tack,

Martin

2010-10-01 @ 20:36:18
Postat av: John

Martin.

Kul att du uppskattar bloggen.

Nu i början tar jag bara mellan 50-150 kronor i risk per tick.

Så positionsstorleken varierar ganska kraftigt från trade till trade beroende på hur stor spreaden är i den aktier jag tradar.

Har rätt bra courtageavtal så om jag gör bra ifrån mig blir det några kronor över.



Mvh

/ J

2010-10-01 @ 23:06:50
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0