Dagens bästa / sämsta

Ok dag i dag.
7 papper tradade, 8 Trades, 6 vinnare, 1 scratch, 1 förlorare.

Bästa:
Plockade upp Inve B på avslutstickern.
Den såg ut att bottna ut i närheten support från några dagar sedan på 134,20.
Bid refreshades (tömdes och fylldes på) och såg ut att hålla, så jag gick lång.
Var orolig att denna trade skulle fall igenom på nersidan, men ack så fel jag hade.

Började som vanligt att ta ut alldeles för tidigt utan vidare bra anledning förutom att det låg klumpar här och var i ordedjupet som jag placerade mig under.
Hade target på 134,90 som var första recistance nivån där vi också pausade ett tag.
Tyvärr började jag leta efter andra aktier och missade att hoppa in i denna igen när den gasade på.

Gjorde samma misstag i Eniro i dag som jag var lång från 6 kronor. Fy John, FY!!!!!!




Sämsta:
Sämsta traden i detta chart gäller den senaste gröna pricken som jag tog ett tick i förlust på.
Som ni ser hade jag varit inne och petat lite i aktien från långsidan då aktien såg ut att bottna precis vid en tidigare pivot/dubbelbotten, samt att jag hade en trendlinje som korsade och gav lite symetri i JM.
ENS såg ut att ha stenhård kontroll på 137,50 och 137,75. När de höjde upp och började printa 138 gick jag lång.
Jag förväntade mig att aktien skulle röra sig upp direkt, men i stället kom en säljare in och knäckte ENS som höll uppe nivån. Jag insåg direkt att jag misstolkat situationen. Tur var det då JM fortsatte ner efter detta.



Alla känner till det gamla ordspråket "Let your winners run, and cut your losser short"
Tyvärr så verkar jag för tillfället bara ha fattat den ena delen av det orspråket; cut your losser short.
Mina entrys är ofta mycket vältaimade, men jag utnyttjar oftast inte rörelsen till fullo.
MÅSTE släppa taget lite när jag har rätt och ha lite bättre självförtroende i mina trades.
Detta ska jag öva på i morgon :)

Mvh
/ John

Kommentarer
Postat av: BD

bra prickat i inve, hur 'fann' du den i tickern?



när du gör det så där bra ska du ha hjärta o ta den igen när den drar vidare. det hade jag svårt med i början.

2010-10-06 @ 10:40:54
Postat av: Daniel

Tack för en mycket intressant och välskriven blogg. Hur mycket tror du, som gammal elitidrottare, att ren och skär talang spelar in om man ska bli en framgångsrik trader? Helt enkelt att vissa har det i sig och andra inte.

mvh

Daniel

2010-10-06 @ 10:41:17
Postat av: John

BD,

Såg på tickerna att de bombade på 134,30 utan att den knappt rörde sig.

Tycker ofta att tickern ger en bra indikation på när det är dax att gå emot positionen, om de inte bränner av flera priser dvs. Men det är från fall till fall så klar.



Daniel,

Kul att du uppskattar bloggen.

Tror jag har fördel av det på flera plan.

Allt inom trading är så psykologiskt, du blir nedslagen 100 gr och måste ställa dig lika stark 101a gången.

I i stort sett varje trade utsätts du för stressiga situationer där du måste agera snabbt och utan att tveka.

Har jag väl gett mig fan på att jag ska klara något så ser jag till att arbeta tills jag uppfyllt mitt mål.

Du behöver vara kall även fast du är minus för dagen , eller sätta dig och trada även om du haft några dåliga dagar tidigare.



/ J

2010-10-06 @ 14:11:14
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0