Hur tänker en daytrader?

Med HQ stängd för dagen fokuserade jag i stället på Öresund som äger ca 25% av HQ.
Aktien öppnade svagt men såg ut att hålla bid runt 90-89,50.

Det låg ett stort offer på 90,50 (18000st) som jag ville veta om de var äkta eller manipulation innan jag tog bias.
90,50 tradades lätt och 18000 drogs bort och var bara manipulation, kvar var bara ca 5000st, dvs ungefär lika mycket som resten av offrerna.
Jag hade sett att Carnegie var passiv köpare på bid och såg att de nu låg och sög upp köpare på 90 och 90,25.
Jag köpte 90,25.
90,50 köptes snabbt av och fylldes på igen.
Jag provade att uppticka 90,50 med ett kontrakt i taget för att se om Carnegie ville kliva upp mer stabilt om de såg att det gick igenom ordrar på offret.
Carnegie verkade inte kliva upp på bid på 90,50 som jag hade hoppats och jag tog därmed av 1/4 på 90,50.
Helt plötsligt slogs offren av på 90,25-89,25. Jag tittade på mäklarstatistiken och såg att det var ett dump från enbart en aktör BNP Paribas.
Jag var beredd att ta stopp på 89,50 om jag fortsatte se aggressiv försäljning.
Carnegie låg och sög upp säljare på 89,50, sedan ändrades allt!!!
Carnegie gick från passiv till aggressiv köpare då de helt plötslig köpte på offret, första gången jag sett dem göra det i dag. ENS som sålt mycket under dagen började också köpa, Erik Penser hängde också på och köpte på offret.

Scalade ut min position, när jag egentligen borde dubblat min position, när jag såg det tydliga köpscenariot från CAR, ENS och EPB och , men jag vill bli lite mer varm i kläderna med aktiehandeln innan jag är mer aggressiv i min handel size.
Dessa närmaste veckor handlar enbart om att komma igång och försöka undvika att förlora pengar :)

Jag hade profittarget på 91,75 då det var en nivå som hållit två gånger tidigare i dag.
Hade jag hållit positionen i si sådär 2 h längre hade jag varit med upp till 93,50, men jag jobbar inte så särskilt ofta. Speciellt inte i dag när jag skulle iväg på lunch.

Gröna prickar för köp och röda för sälj.
Klicka på bilden för att förstora


/John




Kommentarer
Postat av: Manne

Ska bli kul att följa denna blogg.

Skönt att se att du är lika fokuserad som vanligt John=) Kör hårt



/ Manne

2010-08-31 @ 21:15:42
Postat av: John

Hej Manne.

Hoppas att allt är bra med dig.

Lite ovan att sitta själv så här till en början, men jag hoppas att fokus ska bestå trots det, blir bättre och bättre för varje dag då jag arbetar på checklistor för mina dagliga rutiner.



Vi hörs.

/ J

2010-09-01 @ 08:53:59
URL: http://bullbear.blogg.se/
Postat av: Jagskablirik

Hejsan!



Kul att jag hittade din blogg. Ska bli ett nöje att följa den. Har precis startat mig en egen och även gjort en nystart för min depå.



Önskar dig all lycka i din trading.



MVH N

2010-10-05 @ 03:05:24
URL: http://jagskablirik.bloggo.nu/
Postat av: John

Välkommen N.

Kul att du även skriver, lägger till den i min läslista



Vi hörs.

/ John

2010-10-05 @ 08:06:53
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0