Självsabotage

Detta mina vänner kallas självsabotage.
Traden togs strax efter Unembployment Claims siffran.
Låg ett stoort bid på 92,50 och jag laddade upp kort på 92,60 med 1/3e dels större size än vad jag vanligtvis tradar i Volvo, så 1/3e del fick åka ut direkt på priset under entry, men sen då????

Jag är van från terminshandeln att priset kan rycka tillbaka extremt fort (som priset iof gjorde sen).
32,30 var iof morgonens botten, borde tagit ut andra tredjedelen där och inte sista.

Ibland kan man trada "dåligt", och ändå tjäna pengar :)
Men oavsett, att ta ut för tidigt på detta sett är fullkomlig självsabotage, SKÄRPNING!!!



/ John

Kommentarer
Postat av: BD

är rött = köp o grönt = sälj?

2010-10-07 @ 15:14:56
Postat av: John

Nej nej.

Detta var en vinsttrade.

2010-10-07 @ 15:39:42
URL: http://bullbear.blogg.se/
Postat av: BD

hehe tänkte väl jag också, det såg ju bra ut. men förstod inte pga rubriken.

2010-10-07 @ 15:53:28
Postat av: Oscar

Hej John,



Nyss börjat läsa din blogg och tkr du skriver väldigt bra om hur det är att daytrada.

Har själv försökt en hel del i ca ett halvår. Men då jag låg för tungt i Eniro innan DI publicerade sin fruktansvärda och kurssänkande ryktesrubrik så ligger jag nu back.



HAr du nått tips vad jag borde göra?

Ska jag sälja av skiten med mkt i förlust, eller behålla.



Vilka papper ligger du själv 'långsiktigt' i?



// Oscar

2010-10-07 @ 16:07:58
Postat av: John

Hej Oscar.

Välkommen, kul att du uppskattar bloggen.



Tråkigt att höra om din Enrotrade. Själv behåller jag än så länge aldrig några aktier över natten.



Det pratas om att enro rent värdemässigt ska vara värd mindre än vad den är nu.

Men jag har ingen aning om den ska upp eller ner, spekulerar aldrig i sånt utan försöker att trada vad som rör på sig för dagen.

I dag har jag tex nästan bara tradat Volvo.



Om du känner dig osäker på vad du ska göra kan du ju sätta en stopp på traden som du kanske borde haft från början? Svårt iof när en aktie gapar så där.



Ibland måste man ta en förlust även om det gör ont och innebär att du måste börja om från början.



Hoppas att det löser sig.



Mvh

/ John



2010-10-07 @ 16:19:26
URL: http://bullbear.blogg.se/
Postat av: M

En tanke är att stänga din Eniroposition bara för att underlätta rent psykiskt. Så länge den ligger i portföljen kommer den påverka dig psykiskt negativt. Om du istället biter i det sura äpplet och tar förlusten (oavsett om det är rätt eller fel tajmingmässigt) kan du börja på ruta ett och gå vidare! Det tror jag du/man tjänar på i längden.

2010-10-07 @ 16:52:30
Postat av: John

Bra sagt M.



Jag antar att din anledning för traden är borta, vilket du i samband med det också borde vara.



Du kan alltid köpa tillbaka den senare om du fortfarande tycker det är ett bra köp.



Glöm inte att en stor förlust kan bli en ännu större förlust om man inte sköter det rätt.

2010-10-07 @ 16:55:37
URL: http://bullbear.blogg.se/
Postat av: Erik Hansén

Tja John,



Kör hårt med handeln och ha en trevlig helg!



/Erik

2010-10-07 @ 20:20:44
Postat av: John

Tack det samma Erik.



/ J

2010-10-07 @ 22:08:17
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0