Dagens bästa / sämsta

Bästa:
Med tanke på hur Eniro rörde sig i går så misstänkte jag att den skulle vara volatil när den öppnade efter handelsstop i dag mitt på dagen.
Efter att den fallit ner direkt på öppning så letade jag efter an anledning att gå kort.
Blir en redovisning av hur jag tänkte i aktien, samt den bästa traden inbakad i detta.

1(5)
Rätt snabb action, mycket volym som bollades fram och tillbaka. Det låg ett stort bid på 6,90. Säljarna flyttade ner och började slå på 6,90, jag gick kort när det sista av nivån fanns kvar och förväntade mig att vi skulle ta ut lägsta. Scenariot ändrade snabbt där nere på botten och jag fick erkänna att jag läst situationen fel.

Ibland måste man in och peta i en aktie för att fatta vad de håller på med.

2(5)
Jag hade suttit och tittat på ett oväntat minirally upp till toppen på 7,65.
Nu tyckte jag att jag hade bättre koll på vad algosarna i Enro körde för trick, jag hade på vägen upp identifierat aktiens handelsmönster, dvs hur de flyttade runt ordrar i orderboken kontra vilken volym som gick igenom, kontra hur aktien reagerade på allt detta.
Tyvärr så har jag svårt att förklara den exakta anledningen för entry och exits i dessa trades pga av att besluten togs enkom av att jag läste orderflödet kontra algosarna i ordeboken.
Gick kort iaf i närheten av toppen på 7,50. Ut med den mesta på botten av första bouncen på 7,25.

3(5)
Kort igen i närheten av toppen på nästa bounce upp på 7,35. Ut på botten på 7,20.

4(5)
Här "indikerades" att jag borde gå lång och jag köpte tillbaka på 7,20 som jag just tagit ut min korta position. Tog ut mig två tick högre upp på toppen av den den range som såg ut att bildas på 7,30.

5(5) Bästa.
Orderflödet och orderboken "indikerade" att jag borde vara kort igen och jag gick kort på toppen 7,25.
Vi rörde oss sakta och jag hade bestämt att jag skulle dubbla om vi knäckte 7,15 (försöker arbeta på att behålla mina vinster längre som jag pratade om i går).
Allt verkade stämma och jag dubblade på 7,15 när jag såg volym som började gå igenom.
Kändes som att vi höll på att bottna ut, och jag hoppade ut på botten runt 6,95 innan Enro drog upp igen.




Sämsta:
Aldrig tradat HLDX förrut. Klickade upp den när den höll på att knäcka sin tidigare högsta nivå på 82,50 och jag gick lång.
Nu till det "roliga".
När jag tog min entry så fick jag för mig att aktien hade en 5 tick spread och satte min size/risk efter det.
Iom att aktien har en 25 öres spread så köpte jag därmed 5 gånger min normala size baserat på risk per tick.
Detta kom jag på när jag var två tick off side och började då genast försöka ta mig ut genom att lägga upp mig på offret.
Gick inge vidare och aktien droppade, ouch!!
Tog dock igen det mesta av det när Enro öppnade.




/ John

Kommentarer
Postat av: Karl

Mycket bra blogg. En av de få jag följer!

2010-10-06 @ 23:49:17
Postat av: John

Kul att höra Karl.



Vi hörs.



/ John

2010-10-07 @ 22:20:22
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0