The Weekend Trader


Har halkat denna vecka.
Har inte riktigt följt alla riktlinjer jag satt upp för mig själv gällande vilka aktier jag bör handla samt vilka entry och exitsetups jag tar.

Inte så stor förlust i pengar, ca 2k SEK, men det krävs en justering till kommande vecka.

Jag har fastnat i dåliga rutiner i både Nokia och Swed som ofta är rätt manipulerade på den korta timeframe jag tradar.
Apropå timeframe så måste jag komma ifrån mitt gamla terminscalp tänk. Jag är helt enkel fortfarande lite för onödigt kortsiktig i mina trades för att verkligen få ordning på risk/reward.
Uppgifter för kommande vecka är att:
  • Hålla mig borta från de större aktierna (om de inte verkligen är In Play) då jag har svårare att läsa orderflödet i dem.
  • Försök att trada the big picture genom att arbeta priset runt viktiga nivåer i stället för att gräva ner mig i för kortsiktiga trades.
  • Använd avslutstickern för hela marknaden för att hitta flöden.
  • Var inte rädd för att adda på aggressivt om min trade går min väg samt om övriga faktorer jag tittar på ligger i linje.

Jag behöve inte vara orolig för mina förluster dock då jag alltid tar en förlust snabbt utan att tveka om jag inser att jag har fel.
Har varit lite dålig på att uppdatera bloggen i veckan också, så ska försöka upprätta det till kommande vecka :)

Hörs snart.
/ John

Kommentarer
Postat av: Gustav

Lycka till i veckan som kommer!

2010-09-26 @ 21:57:49
Postat av: John

Tack Gustav.

Du med om du tradar.

2010-09-26 @ 22:00:47
URL: http://bullbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0