The Weekend Trader

Veckan har fokuserats på att sätta mina rutiner kring de olika delarna av min trading:

Morgonrutinerna mellan 07.15-08.45 har bestått av nyhetsläsning, sätta nivåer på aktierna i min lista, lägga till aktier med fräscha nyheter mm som verkar vara in play i min lista samt mycket mer.
Här arbetar jag för att bli effektivare och hitta lösningar för att göra morgonrutinen så smidig som möjligt.
Hur förbereder ni er inför tradingdagen?

Jag tampas fortfarande med att försöka bevaka flera aktier samtidigt, där tror jag i stället att jag ska arbeta mer aktivt med larm på olika nivåer hos de "bästa" aktierna så att jag kan koppla bort dem och fokusera på mina 1-3 A aktier för morgonen. Jag kommer nog också att lägga till någon form av kalenderstruktur eller databas för information som kan komma att vara viktig.
Vad har ni för struktur kring att bevaka flera aktier?

Som ni sett har jag också arbetat på min riskstruktur och kalkylator.
Jag kommer att arbeta med en rätt så konstant riskprofil nu i början för att få ett någorlunda mätbart resultat i min trading. Med mer erfarenhet och kännedom om de enskilda aktierna kommer jag att kunna "höfta" mer på denna detalj.

Jag tar i dagsläget också profit/börjar scala ut lite för tidigt i mina trades. Jag skulle behöva justera detta beteende med ofta göra tvärt om - adda på när de olika faktorerna jag tittar på talar för att jag har rätt.
Här vet jag dock av erfarenhet att jag kommer vara mer "bekväm" med att använda mig av fler trademanagement verktyg som att scala in/ut, adda på, vara mer agressiv mm när jag lär känna mer om de olika aktiernas temperament mer. Jag har redan börjat leka lite med detta.

Som sagt resultatet för dessa första veckor kommer vara extremt sparsmakat då jag mest leker runt och lär känna marknaden.
Men jag känner iaf att det går framåt.

Ännu en plusvecka efter courtage, men bara lunchpengar.

Just det, sen har jag ju nu under lördagsmorgonen som ni ser också lärt mig skriva/redigera lite basic html-kod.

Önskar er en fortsatt trevlig helg.

Mvh
/ John

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0